lunes, 13 de diciembre de 2010

Eskola 2.0 eta arbel digitala

Eskola 2.0 programak aurrerapauso handia dakar; izan ere, hezkuntzan Informazioaren eta Komunikazioaren teknologiak sartzen ditu. Programa honek Lehen Hezkuntzako bosgarren eta seigarren mailako ikasgelak guztiz digitalizatzeaz gain, (arbel digitalak eta internet ) irakasleak software librea eta metodologia berriak erabiltzeko prestatzea du helburu.

Hala ere, planteamendu pedagogiak eta heziketakoak ez ditu kontuan hartzen.Hau da, bere abiapuntua ikastetxe ezberdinetan teknologia berriak banatzea eta azpiegiturak sortzea izango litzateke.Irakaskuntzan landu behar diren hainbat eduki baztertu izan ohi dira eskola 2.0 ren eskutik eta alderdi batzuek kontuan hartzekoak dira:

• Irakasleen formakuntza eta motibazioa
• Ikastetxearen inplikazioa
• Metodologia
• Ikastetxearen eta kurrikulumaren inplikazioa
• Teknologia berrien egokitzapena bakoitzaren errealitatera

Egungo informazioaren gizarte honetan aurrerapauso handiak egin dira teknologia berriei dagokionez. Hala ere, eskola 2.0 ren programan bizi garen gizarte digitalizatu honetan ez du hezkuntza eredu berririk proposatzen ezta teknologia berriek gizarte honetara txertatzeko aukerarik. Horrez gain, ikasleek duten porrot eskolarra eta formazio urria alde batera uzten ditu. Aipatzekoa da, irakaslearen papera hezkuntza sisteman eta autoreak dioen bezala, hauen parte hartzea bigarren maila batean geratzen da. Beraz, esan beharra dago, eskola 2.0 ez da eskoletan hezkuntza hobe baterako ezarri baizik eta teknologia berrien salmenta eta publizitatea sustatzeko.

ARBEL DIGITALA

Arbel digitala 2003. urtean sortu zen Ariñon-en. Programa honek bosgarren eta seigarren mailako ikasleei Tablet PC bat eman zitzaien. Ez zuten kontuan hartu kurrikulumera egokitzen den, ezta irakasleen esperientzia teknologia berri hauekiko nolakoa den. Ikastetxe bakoitzari hardware eta software batzuk txertatzen zaizkien, ikastetxeko beharrizanetara egokitu barik.Hori dela eta, eta emaitzak ongi azaltzen dute nola teknologia berriek eskoletan ezartzea hezkuntza sisteman ez dute hobekuntza handirik egin , hau da, ikasleek emaitza berdinak aurkezten dute programa honetan badaude edo ez badaude.

Gaur egungo egoeran sarturik, esan beharra dago eskola batzuek programa hau deuseztatu egiten dute, teknologia berriek errealitatera ez direlako egokitzen. Bistakoa da, informazio eta digitalizazio gizarte batean bizi garela eta hezkuntza sistema inplikazio zuzena izan behar du honetan; hala nola teknologia berriak eta herraminta digitalak erabiliz. Bestela, eten digitala suposa dezake eta eskola 2.0 negozio hutsa moduan aurkezten zaigu. Jordi Abell ek dioen moduan, eskola 2.0k ezagutza, baloreak eta ikas prozesua-ren aukera izatea izan beharko zen eta ez negozio bat bezala aurkeztu. Horregatik, elementu batzuk agerian uzten ditu ikas prozesu bat esanguratsua izateko teknologia berrien erabilerarekin:

• Hezkuntzan,teknologia berrien erabilera pertsonen beharrizana delako.
• Hezkuntza sistema baloreen,ezagutzen, ikas prozesuen eta konpartitzean datza.
• Egitura berriak eta dinamikoak txertatu hezkuntza ahalik eta esanguratsua izan dadin, herraminta digitalak ( web, blogs, wiki…) errealitatera egokituz.
• Irakasleriaren inplikazioa teknologia berriekiko.
• ….
Guzti hauekin, teknologia berrien erabilera zentzu handiagoa izango zuen.Modu honetan, hau da, teknologia berriek ematen diguten aukerak modu eraginkor baten erabiltzen badugu, ikasleen ikas prozesua aberastu egingo genuke.

No hay comentarios:

Publicar un comentario